"Dobrých výsledků ve výběru rozhlasového poplatku se daří dosahovat především díky plošným oslovovacím akcím, zaměřeným na potenciální poplatníky zejména v kategorii domácností a novému individuálnímu řešení výběru poplatku od významných poplatníků z řad právnických osob a fyzických podnikajících osob," uvedl náměstek generálního ředitele ČRo pro správu a rozvoj Ladislav Musil.
Při poslední oslovovací akci v červnu letošního roku bylo obesláno 90.000 vybraných domácností z nichž se následně zhruba 25.000 přihlásilo k placení poplatku. Ještě výrazněji se na zvýšení výběru poplatku podle ředitele Odboru rozhlasových poplatků ČRo Ondřeje Berana projevily podobné akce z loňského roku, díky jimž ČRo získal 55.000 nových poplatníků.
Rozhlas zároveň individuálně oslovuje firmy a živnostníky, kteří nejsou k placení poplatku přihlášeni, nebo mají nahlášen nižší počet přijímačů, než skutečně užívají.
Placení rozhlasového poplatku je zákonnou povinností každé domácnosti, fyzické podnikající a právnické osoby mající rádio s výjimkou zákonem osvobozených osob. Pro Český rozhlas tyto poplatky představují hlavní zdroj financování vysílání.
Český rozhlas má celkem 19 stanic, z toho čtyři celoplošné, 11 regionálních a čtyři speciální. O poplatcích a jejich výši a způsobu placení rozhlas informuje také na webu.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					