"Problém dolu Paskov je v tom, že jeho nákladovost je zhruba dvojnásobná oproti průměru celého OKD. A při dnešních cenách je jeho provoz neudržitelný, to je prostě fakt. A zároveň náš předpoklad je, že se ceny uhlí dramatickým způsobem nezvýší v dohledné době," řekl Jelínek. Průměrné náklady na těžbu jedné tuny uhlí jsou ve skupině NWR 84 eur.
NWR ve zprávě k pololetním výsledkům uvedla, že prodej Paskova se nyní zdá nepravděpodobný. Firma proto zvažuje, že by dočasně nebo trvale ukončila jeho provoz, k žádnému rozhodnutí ale zatím nedospěla.
"I když vezmete ten nejhorší možný scénář, kdy se Paskov skutečně zavírá a přestává existovat, tak k takovému kroku nedojde dřív než zhruba na konci roku 2014," řekl Jelínek. "Uvědomujeme si závažnost té situace jak pro zaměstnance, tak pro celý moravskoslezský region, takže tuto záležitost řešíme," dodal. Firma se podle něj zabývá mimo jiné možnostmi uplatnění zaměstnanců z Paskova v jiných provozech.
New World Resources, která má sídlo v Amsterodamu, je přední těžební firmou ve střední Evropě a jednou z největších průmyslových skupin v Česku. Patří jí mimo jiné černouhelná společnost OKD. New World Resources patří firmě BXR, která má v těžební společnosti téměř dvoutřetinový podíl. Ve skupině BXR má zhruba poloviční podíl český miliardář Zdeněk Bakala.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					