Za první půlrok loňského roku firma utržila prodejem svých výrobků 3,14 miliardy Kč. Letos hranici tří miliard překročila o 79 milionů Kč. V meziročním srovnání poklesly i marže. Celkem o 144 milionů korun na 968 milionů Kč. S tím souvisel i pokles provozního zisku, který je zatím o 32 milionů korun nižší než během stejného období loňského roku.
"Přes propad tržeb zůstává čistý zisk přibližně na stejné hodnotě jako vloni. Vzrostl o 806.000 Kč na víc jak 81 milionů Kč.," uvedl Beneš. Doplnil, že největší propad Kofola letos zaznamenala v prvním čtvrtletí. V tom druhém se hospodaření i přes červnové povodně vrátilo do optimistických čísel.
"Zima byla tentokrát velmi dlouhá a na výsledcích hospodaření je to vidět. Současné teplé měsíce ale prodejům přejí a uvedené novinky táhnou, takže v druhém pololetí očekávám pozitivní hospodářský výsledek," komentoval výsledky hospodaření šéf Kofoly Jannis Samaras.
Ten věří, že ve druhém pololetí se prodej ještě zvedne. Sází nejen na teplé léto, ale i novinky, které firma uvedla na trh. Jde především o nové příchutě sirupů či balené vody.
Skupina Kofola zaměstnává přes 2000 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Letos v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					