Volkswagen, jehož součástí je mladoboleslavská Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 hodlá předstihnout konkurenty Toyota a General Motors a stát největším výrobcem automobilů na světě. Firmě se navzdory slabé poptávce v Evropě daří zvyšovat prodej díky silnému růstu v Číně a ve Spojených státech.
Provozní zisk společnosti v prvním pololetí kvůli útlumu na evropském trhu klesl téměř o 12 procent na 5,8 miliardy eur (150 miliard Kč). Firma ale potvrdila, že v celém letošním roce počítá s dosažením provozního zisku na loňské úrovni, jež činila rekordních 11,5 miliardy eur.
Automobilový trh v Evropě se dostal pod silný tlak kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Evropští spotřebitelé kvůli stoupající nezaměstnanosti omezili nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Někteří výrobci se tak potýkají s nadbytečnými výrobními kapacitami a jsou nuceni uzavírat továrny a propouštět.
Poradenská společnost PricewaterhouseCoopers minulý měsíc uvedla, že evropský automobilový trh již dosáhl svého dna a v příštích letech bude pomalu oživovat.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					