Chotýčanský tunel vznikne spolu s dalším asi tříkilometrovým tunelem na zhruba dvacetikilometrovém úseku mezi Ševětínem na Českobudějovicku a českobudějovickou čtvrtí Nemanice. Kvůli vysokým nákladům spojeným právě s vybudováním tunelů Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zvažovala i levnější možnosti. Nakonec ale zřejmě zvolí dražší cestu. "Jiná varianta v podstatě není," řekl deníku generální ředitel SŽDC Jiří Kolář.
"S vypsáním soutěže počítáme v roce 2015, s podpisem smlouvy a zahájením stavby v roce 2016," popsal šéf správy předpokládaný harmonogram. Podle E15 bude stavba Chotýčanského tunelu nejnákladnějším železničním projektem za poslední tři desetiletí.
Prvním tunelem v Jihočeském kraji se stane Sudoměřický, který bude postaven v rámci modernizace tratě Tábor - Sudoměřice u Tábora, zahájené letos v létě. Bude ale s 430 metry délky podstatně kratší než Chotýčanský.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
