"Pokračování spolupráce metropole s EIB je logickým vývojem v důsledku situace, kdy Praha čeká na asi sedmimiliardovou schválenou evropskou dotaci," řekl náměstek primátora Jiří Vávra (TOP 09).
Praha v minulosti úvěr vyjednala kvůli dokončení stavby metra A z Dejvické do Motola. Důvodem byly právě potíže s čerpáním evropských dotací. EIB nabídla až 11 miliard korun na dobu 30 let s odkladem splatnosti šest let. Úrok by měl podle dřívějších informací činit zhruba dvě procenta, předčasné splacení by bylo možné po 18 letech.
Šestimiliardovou tranši přijala Praha v červenci loňského roku. Celková zadluženost Prahy tak loni vzrostla na 31,4 miliardy korun. Vedení města původně tvrdilo, že všechny peníze čerpat nebude.
Výstavba prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola by měla být dokončena příští rok. Zhruba 7,5 miliardy korun by měla Praha získat z evropských fondů. Metro by mělo odlehčit Vítěznému náměstí a zajistit lepší dopravní obslužnost nemocnice v Motole a sídliště Červený Vrch a Petřiny.
Finanční plán výstavby prodloužení metra A (v mld.Kč)
do 2012 2013 2014 2015 Praha 3,180 - 0,137 0,229 EU - 1,971 5,510 - EIB 4,446 3,600 2,954 - vlastní zdroje DPP 0,473 - - - celkem 8,099 5,571 8,601 0,229
Zdroj: Magistrát hlavního města Prahy
Jana Hrubá rot



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
