Naklápěcí jednotky 610 nyní jezdí například na trase Hof - Řezno, uvedl Richter. V Česku by tyto dieselové stroje z devadesátých let podle Richtra mohly mít šanci na úspěch v tendrech na rychlíkové spojení mezi Libercem a Pardubicemi, Libercem a Ústím nad Labem a Plzní a Mostem. Tyto trasy z velké části nevedou po elektrifikovaných tratích.
Zda jsou předpoklady společnosti správné, se ale ukáže teprve tehdy, až ministerstvo dopravy představí podmínky, za kterých chce tyto rychlíkové tratě dopravcům nabízet. V posledním nedokončeném tendru na trasu z Ostravy do Olomouce přes Opavu a Krnov například úřad požadoval zcela nová vozidla. Podle odborníků byly ale tehdejší požadavky příliš přísné, což se odrazilo i v malém počtu zájemců. Zájem tehdy měla společnost RegioJet podnikatele Radima Jančury a právě Arriva. Ta ale kvůli nesplnění kvalifikačních podmínek ze soutěže vypadla a úřad tendr zrušil.
Starší vozidla původně sloužící u Deutsche Bahn Arriva od dnešního dne nasadila i na pravidelné lince z Masarykova nádraží do Kralup. Provoz v dvouhodinovém intervalu nyní zajišťuje jediná souprava 628 z roku 1989, druhý, o tři roky mladší stroj, by měl z Německa dorazit v nejbližších dnech a sloužit jako záložní vozidlo.
I přesto, že jde o starší soupravy, nabízí poměrně slušný komfort. Proti modernizovaným motorovým vozům, se kterými se cestující na regionálních tratích běžně setkávají, se vyznačují například mnohem tišším chodem a nabízí i poměrně dobře fungující wi-fi připojení. Cestující v nich ale nemohou počítat s klimatizací nebo zásuvkami na dobíjení elektroniky.
Základní jízdné z Kralup do Prahy vyjde u Arrivy na 34 korun. Pro držitele Opencart dopravce nabízí 25procentní slevu. U Českých drah stojí základní jízdenka 44 korun. Většina pravidelných cestujících ale využívá slev vyplývajících z platnosti časových jízdenek na městskou dopravu ve vlacích ČD na území Prahy. Základní jízdné s pražskou Opencart bez dalších slev vyjde na 32 korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
