Dosud správu silnic prvních tříd vykonávaly výhradně organizace vytvořené jednotlivými kraji (Správy a údržby silnic - SÚS), soukromníci mohli sloužit pouze jako jejich subdodavatelé.
Společnost AVE CZ zvítězila ve dvou oblastech na Zlínsku s nejnižší cenou 77,5 milionu korun na čtyřleté období začínající letošním podzimem. Společnost Údržba silnic Karlovarského kraje vyhrála v tendrech na celkem tři oblasti na Karlovarsku s cenou 98,5 milionu korun. Hodnotu zakázky ve všech pěti oblastech přitom ministerstvo dopravy původně odhadlo na 224 milionů korun.
Vítězové tendrů se budou v zimě starat o odklízení sněhu a sypání silnic, zároveň na nich bude i základní letní údržba. "Budou své oblasti projíždět a odstraňovat například popadané větve nebo zpět umísťovat spadlé dopravní značky," uvedl Novák s tím, že složitější komplikace, nad rámec jejich možností, přenechají k řešení Ředitelství silnic a dálnic.
Současný tendr má být podle ministerstva dopravy vzorem, podle kterého chce soutěžit i další lokality v Česku. Celkem by měly být vypsány soutěže na 58 oblastí, zhruba polovinu z nich by ministerstvo chtělo do soutěží nabídnout v příštím roce, dodal Novák.
V Česku se aktuálně nachází na 6,5 tisíce kilometru silnic prvních tříd. Dálnice a část rychlostních silnic spravuje prostřednictvím vlastních správ Ředitelství silnic a dálnic. Silnice druhých a třetích tříd spravují kraje.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
