"Příští rok budeme vyrábět kolem 30 trolejbusů měsíčně, tedy trojnásobek dosavadní výrobní kapacity. A protože nám některé kontrakty zajišťují náplň i na rok 2015, bude výroba trolejbusů kontinuálně pokračovat, i když zřejmě už ne tak rekordním tempem," uvedl.
Kvůli rekordní výrobě trolejbusů posiluje podnik výrobní zázemí. Už byla upravena hlavní montážní hala. "Uvažuje se také o možnosti rozšíření o nové kapacity ve výrobě a montáži v plzeňském areálu v Doudlevcích. Jedním z opatření může být nová výrobní linka, která by jela souběžně s tou nynější," uvedl ředitel.
"Hledáme také desítky nových pracovníků, například elektromechaniky a servisní techniky, tedy hlavně technické odborníky. Nárůst výroby si ale vyžádá také určité posílení v navazujících podpůrných útvarech," uvedl ředitel divize Trolejbusy Karel Majer.
Škoda Electric podepsala letos v létě čtyři velké exportní kontakty na trolejbusy za téměř 5,6 miliardy Kč. Od konce června má dvě zakázky za 1,8 miliardy korun, a to 50 nových trolejbusů do Sofie a 80 do Bratislavy. V červenci uzavřela kontrakt na 125 trolejbusů pro Rigu v hodnotě až 2,6 miliardy korun, tento měsíc zatím poslední zakázku na 100 vozů za 1,2 miliardy Kč do Burgasu a dalších bulharských měst.
Škodovácké trolejbusy jezdí ve 30 zemích - v Evropě, Asii a USA. Podnik dále představil tento měsíc nový bateriový elektrobus a už dříve hybridbus a vodíkový autobus.
Škoda Electric loni utržila 3,3 miliardy Kč, meziročně o desetinu více; letos plánuje téměř čtyři miliardy. Loňský čistý zisk činil 607 milionů Kč, o rok dříve to bylo 700 milionů Kč.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
