TEPCO v pátek podala žádost o obnovení provozu v nepoškozené jaderné elektrárně Kašiwazaki-Kariwa na severozápadě Japonska. Souhlas úřadů je však nejistý, a i kdyby se ho firmě podařilo získat, je případné obnovení činnosti otázkou řady měsíců.
Krok ale pomohl přesvědčit některé menší banky, aby se přidaly ke skupině finančních institucí, které se společnosti chystají poskytnout 77 miliard jenů (15,1 miliardy Kč) v úvěrech se splatností do konce října. Několik menších bank s poskytnutím půjčky váhalo, protože se chtěly distancovat od společnosti, jejíž odpověď na úniky kontaminované vody z Fukušimy vyvolala kritiku veřejnosti.
Dalších půl bilionu jenů (97,2 miliardy Kč) se údajně poskytovateli energií chystají v prosinci poskytnout velké banky prostřednictvím úvěrů a nových investic.
TEPCO byla kdysi největším poskytovatelem veřejných služeb v Asii. Po ničivém zemětřesení a vlně cunami, které v březnu 2011 vedly k poškození a následnému uzavření jaderné elektrárny Fukušima, ale společnost vykázala ztráty za více než 27 miliard dolarů. Akcie firmy od katastrofy klesly asi o 71 procent.
Prezident společnosti ale tvrdí, že firma pravděpodobně ve fiskálním roce, který končí v březnu, poprvé za tři roky vytvoří zisk. Akcie podniku dnes po přechodném poklesu nakonec vzrostly o 2,35 procenta na 611 jenů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
