Hodnota zadaných zakázek na pozemní stavby, tedy hlavně na budovy, se za devět měsíců propadla meziročně o 18,6 procenta na 25,5 miliardy korun. Objem zakázek na inženýrské stavby naopak stoupl o 6,9 procenta na 57,2 miliardy korun.
"Reálný pokles hodnoty zadaných zakázek v prvních třech čtvrtletích letošního roku byl přitom ještě výraznější, protože do 31. března 2012 byla povinnost zveřejňovat podlimitní veřejné zakázky s hodnotou do šesti milionů korun bez DPH, po novelizaci zákona o veřejných zakázkách byl tento limit snížen na tři miliony korun bez DPH," upozornil ředitel pro inženýrskou činnost ÚRS Praha Zdeněk Kunc. Připomněl, že od počátku letoška také vzrostla sazba DPH u stavebních prací o jeden procentní bod.
Největší objem veřejných zakázek získala Eurovia CS, která vyhrála tendry za 5,2 miliardy korun. Z dalších 3,98 miliardy korun bude mít podíl ve sdruženích s jinými firmami.
Mezi zadavateli zakázek opět klesl podíl měst a obcí, hodnota jimi vypsaných zakázek se meziročně snížila o 18,7 procenta na 36,1 miliardy korun. U vládního sektoru hodnota meziročně naopak vzrostla o 41,4 procenta na 36,8 miliardy korun, zatímco u ostatních zadavatelů klesla o 32 procent na 9,7 miliardy korun. Největší objem zakázek zadala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), bylo to celkem 34 zakázek za 14,67 miliardy korun.
Hodnotu jedné miliardy korun přesáhlo deset zakázek. Největší veřejnou zakázkou byla modernizace trati Rokycany - Plzeň za 4,8 miliardy korun, kterou zadala SŽDC. I druhou nejdražší zakázku, rekonstrukci železniční stanice Olomouc za 2,3 miliardy korun, zadala SŽDC. Státní investor na třetí místo odsunul projekt odstranění starých ekologických zátěží po těžbě ropy u Moravské Nové Vsi za takřka dvě miliardy korun, kterou zadal státní podnik Palivový kombinát Ústí.
Významnou roli u zadaných veřejných stavebních zakázek plnily Operační programy EU. Z celkového počtu 4375 veřejných zakázek na stavební práce za 82,66 miliardy korun zadaných během devíti měsíců bylo 1749 zakázek za 55,65 miliardy korun spolufinancovaných respektive navržených na spolufinancování z fondů EU.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
