Po prodeji akcií by měl britské vládě zůstat v poštovní společnosti podíl 37,8 procenta. Pokud bude poptávka vysoká, vláda si ponechá 30 procent. V takovém případě by mohla z prodeje získat až 1,98 miliardy GBP (asi 59,7 miliardy Kč).
Zaměstnanci firmy mají získat zdarma deset procent akcií. Z těch akcií, které se budou prodávat, je jich podle agentury Reuters asi třetina určena pro drobné investory, zbytek pro institucionální.
Royal Mail třídí a dodává dopisy a balíky. Její součástí ale není národní síť poštovních poboček Post Office, která nabízí poštovní, finanční a další služby. Společnost Post Office je samostatná s nezávislým vedením a není na prodej.
Příjmy společnosti v loňském fiskálním roce, který skončil v březnu, činily více než devět miliard liber a zisk se více než zdvojnásobil. Firmě pomohla přeprava balíků, která výrazně roste díky internetovému prodeji. Naopak přeprava listovních zásilek klesá.
Současná privatizace je již čtvrtým pokusem o prodej společnosti, jejíž červené poštovní schránky jsou známé po celém světě. V uplynulých 19 letech všechny pokusy o prodej firmy ztroskotaly, zejména kvůli sporům uvnitř vládnoucí většiny. Ta se bála, že prodej tak vážené instituce by ve volbách mohl straně ublížit.
Historie Royal Mail spadá do roku 1516, tedy do doby panování anglického krále Jindřicha VIII. Veřejný poštovní úřad byl zřízen v roce 1660. První lepicí poštovní známky byly zavedeny v roce 1840.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
