Mediální obr Lagardere prodá přes čtvrtinu časopiseckých titulů

17.10.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Paříž 17. října (ČTK) - Francouzský mediální konglomerát Lagardere nabídne k prodeji deset z 39 časopisových titulů. Učiní tak v rámci plánované restrukturalizace v divizi magazínů. Lagardere podobně jako jiné mediální skupiny zasáhl výrazný pokles nákladu a reklamy v tištěných publikacích a tvrdá konkurence internetové obsahu. Firma dnes uvedla, že se chce soustředit na růst svých strategických značek. Restrukturalizace by se mohla dotknout zhruba desetiny zaměstnanců firmy.

Společnosti již v roce 2011 prodala portfolio svých zahraničních časopisů za zhruba 900 milionů dolarů americkému vydavateli Hearst. Nyní má v úmyslu zaměřit se na digitální rozvoj svých nejsilnějších značek, mezi kterými jsou francouzská verze ženského časopisu Elle, Paris Match nebo Le Journal du Dimanche.

"Moje strategie je soustředit naše investice na zhruba deset titulů, které jsou lídry ve svém segmentu a kde je silný potenciál k jejich rozvoji na internetu," uvedl v rozhovoru s listem Le Monde šéf divize Lagardere Active Denis Olivennes. "Naneštěstí to znamená, že se musíme zbavit zhruba deseti jiných," dodal.

Podle agentury AFP chce společnost prodat například časopisy Be, Premiere, Auto Moto nebo Psychologies. Restrukturalizace zasáhne zhruba 350 stálých zaměstnanců, většinou v těch časopisech, které se skupina chystá prodat.

Lagardere Active měla na konci minulého roku asi 3740 zaměstnanců, mezi nimiž bylo více než 1100 novinářů.

Česká pobočka nadnárodní mediální skupiny Lagardere loni koupila provozovatele rozhlasového vysílání BBC v Česku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK