Spor kolem zákona o Volkswagenu se táhne již řadu let. EK podala k soudu žalobu, ve které tvrdila, že Německo nesplnilo všechny podmínky dřívějšího rozhodnutí Evropského soudního dvora, který v roce 2007 dospěl k závěru, že zákon o Volkswagenu porušuje pravidla EU pro volný pohyb kapitálu. Německo pak zákon přepracovalo, zachovalo však podmínku, že velká strategická rozhodnutí v automobilce musí být schválená více než 80procentní většinou.
Spolková země Dolní Sasko vlastní v automobilce více než 20 procent, což jí zaručuje právo veta při důležitých rozhodnutích koncernu. EK upozorňovala, že v obchodních společnostech je běžné, že právo veta mají akcionáři s podílem 25 procent. Soud však s EK nesouhlasí a rozhodl, že Německo splnilo podmínky, které mu soud uložil v roce 2007.
"Německo splnilo v plném rozsahu původní rozsudek soudu z roku 2007," uvádí se v prohlášení, z něhož cituje agentura DPA. Německo tak nemusí měnit kontroverzní pasáž zákona ani platit pokutu, která mu hrozila v případě, že by soud rozhodl v jeho neprospěch. EK požadovala po Německu pokutu nejméně 68 milionů eur (asi 1,8 miliardy Kč).
Právo veta pomohlo zabránit převzetí Volkswagenu německým výrobcem sportovních automobilů Porsche. Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
