Podle Kajnara by firma pro svůj závod požadovala zhruba 35 hektarů, což představuje asi 44 procent zbylé volné plochy v zóně. Město by tak prodejem pozemků získalo 52,5 milionu korun. Firma by rovněž mohla požadovat pozemkovou rezervu pro případné rozšiřování, doplnil primátor. Závod by se mohl otevřít v roce 2017 nebo 2018, výstavba by mohla začít už v roce 2015.
"Firma už navštívila Ostravu v doprovodu pracovníků CzechInvestu. Současná vláda udělala velký kus práce pro to, aby firma šla k nám, do našeho regionu. Velmi pravděpodobně jsme jeden z vážných uchazečů o umístění této firmy," řekl zastupitelům Kajnar. Podle něj se firma zajímala o možnost umístit závod i v Polsku, Maďarsku nebo na Slovensku, případně v průmyslové zóně Triangle v severních Čechách. Kajnar očekává, že jednání s investorem by mělo trvat ještě několik týdnů.
Podle znaleckého posudku z roku 2012 má metr čtvereční pozemků v průmyslové zóně cenu 360 korun. Příprava průmyslové zóny stála více než miliardu korun. Státní dotace byla 787 milionů korun, město investovalo 251 milionů korun. Podle Kajnara se i při případné nižší ceně za metr čtvereční pozemku pro jihokorejského investora městu jeho vložená investice do průmyslové zóny vrátí.
Firma Nexen má více než šedesátiletou tradici výroby pneumatik. V poslední době se snaží expandovat a zařadit mezi hlavní světové výrobce. Má továrnu v Jižní Koreji a nově také v Číně.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
