Provozní zisk společnosti klesl o více než 12 procent na 589 milionů eur (15,1 miliardy Kč). Tržby ale zůstaly více méně stabilní na úrovni 8,3 miliardy eur, napsal na svém webu list Wall Street Journal.
Lufthansa se podobně jako jiné evropské letecké společnosti potýká s tlakem v podobě vyšších nákladů na paliva. Roste jí i konkurence na krátkých linkách ze strany nízkonákladových přepravců jako Ryanair nebo easyJet.
Společnost je uprostřed programu restrukturalizace, který počítá se zrušením tisíců pracovních míst převážně v administrativě. Kroky jí mají pomoci zlepšit ziskovost a umožnit jí modernizovat flotilu, aniž by se kvůli tomu musela příliš zadlužit.
Generální ředitel Lufthansy Christoph Franz chce, aby společnost do roku 2015 snížila provozní náklady o 1,5 miliardy eur. Franz ale společnost na konci května zřejmě opustí a přejde do švýcarské farmaceutické společnosti Roche Holding.
Lufthansa je podle počtu cestujících největší leteckou společností v Evropě. Minulý týden připustila, že plán restrukturalizace se ukazuje být dražší a méně účinný, než se původně čekalo.
Dnes firma potvrdila, že pro letošní rok očekává provozní zisk mezi 600 až 700 miliony eur. Podle Wall Street Journal to je podstatně méně než průměrné odhady analytiků.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
