Ministerstvo zařadilo zónu v oblasti bývalého Dolu Barbora mezi projekty strategických průmyslových zón na základě opakované žádosti Moravskoslezského kraje. Zóna se nachází v Karviné, nedaleko od Havířova, Orlové i Ostravy.
"Vybudování této zóny patří mezi protikrizová opatření vlády pro Moravskoslezský kraj. Nová průmyslová zóna pomůže řešit problematiku vysoké nezaměstnanosti, případně i propouštění ve společnosti OKD a bude mít pozitivní vliv na podnikatelské prostředí v regionu," uvedl ministr průmyslu v demisi Jiří Cienciala.
Celkové náklady včetně výkupu pozemků v zóně činí 1,1 miliardy korun. Dronská uvedla, že podíl dotace může dosáhnout maximálně 75 procent a že na financování přípravy průmyslové zóny budou využity prostředky uspořené při budování průmyslových zón v Nošovicích na Frýdecko-Místecku a Mošnově na Novojičínsku.
"Česká republika potřebuje další plochy vhodné pro strategické investory. Peníze vložené do výstavby se mnohonásobně vrátí, a to zejména v podobě nových pracovních míst," uvedl generální ředitel agentury CzechInvest Marian Piecha.
Moravskoslezský kraj se dlouhodobě potýká s vysokou nezaměstnaností. V kraji je bez práce přes 82.500 lidí a podíl nezaměstnaných tam na konci září dosahoval 9,8 procenta. Lidé se navíc obávají, že o práci přijdou další stovky lidí v souvislosti s chystaným uzavřením Dolu Paskov firmy OKD.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
