Škoda Praha bude soutěžit s konsorciem vedeným polským podnikem POL-MOT, skupinou pod vedením slovenské Istroenergo nebo ruskou Rosatom Overseas. Dalšími konkurenty budou čínské firmy China Machinery Engineering Corporation, China Gezhouba Group, China National Engineering Co. CNEEC a TBEA Shenyang Transformer Group.
Technické a finanční aspekty nabídek vyhodnotí zvláštní komise, která nejpozději do měsíce a půl vytvoří užší seznam, uvedl člen vedení EPCG Roberto Castellano. Černohorský podnik vlastní z většiny stát a 43,7 procenta v něm má italská společnost A2A.
EPCG již dříve uvedla, že budoucí partner bude muset zajistit úvěr nebo jiné financování, které pokryje 75 až 85 nákladů projektu. Nová elektrárna také bude muset plnit nejpřísnější technologické a ekologické normy Evropské unie.
Generální ředitel Škody Praha Daniel Jiřička v dubnu tisku řekl, že černohorská strana přijala technické řešení jeho firmy "velmi pozitivně". Projekt by podle Jiříčky přinesl zakázky a tisíce pracovních míst pro české dodavatelské firmy a pro firmu by znamenal návrat na tradiční strategické teritorium. Škoda Praha o financování projektu jedná podle Jiřičky s Českou exportní bankou a Exportní garanční a pojišťovací společností, které zajišťují podporu tuzemským vývozcům.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
