"Vyrábět budeme papír pro staronové odběratele. Zaměřujeme se na dodávky pro střední a západní Evropu. Nejvzdálenější destinace je Skotsko, nejbližší Chvalšiny, Kájov, Větřní," uvedl ředitel. Papírny budou dál zpracovávat i nápojové kartony. Do nové linky společnost investovala v roce 2011 a v dubnu 2012 ji uvedla do provozu, aby snížila náklady na výrobu papíru.
Starosta Antonín Krák (ČSSD) informaci o obnovení provozu vítá. Chce s likvidátorem jednat i o případném prodeji některých pozemků a budov. "Potřebovali bychom třeba budovu pro nízkoprahové centrum pro Romy," řekl ČTK. Zatímco v kraji je nezaměstnanost 6,1 procenta a na Českokrumlovsku 8,7, tak ve Větřní dosáhla v září 16,3 procenta.
V papírnách pracovaly po generace celé místní rodiny. Řada lidí si po jejich krachu našla práci v nedalekém Českém Krumlově, ale také v Českých Budějovicích či Kaplici. Krajský úřad kvůli zlepšení cestování za prací zavedl do obce ranní a odpolední spoje.
Problémy papíren začaly podle dlužníka v roce 2008, kdy český papírenský trh zasáhla vlna konkurzů. Začaly problémy s provozními úvěry, vysokou energetickou náročností provozu a posilováním koruny vůči euru. Dlužník hledal, jak se z krize dostat, ale potíže společnosti vyústily v úpadkovou situaci.
Papírny ve Větřní existují od druhé poloviny 19. století. V době své největší slávy někdejší Jihočeské papírny (JIP) byly druhým největším zpracovatelem papíru v Česku. Na počátku 90. let zisk dosahoval 300 milionů korun. Společnost se závody ve Větřní, Loučovicích, Českých Budějovicích, Červené Řečici a Přibyslavicích zaměstnávala přes 3400 lidí. Privatizována byla v první vlně kuponové privatizace. Ještě v roce 2011 obrat dosahoval 2,5 miliardy korun.
Teď chtějí věřitelé po dlužící společnosti téměř miliardu korun. Do insolvenčního řízení se jich přihlásilo 275.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
