"Různě závažná porušení zákona byla shledána ve smluvních podmínkách všech tří mobilních operátorů. Dá se tedy očekávat, že správní řízení bude zahájeno s více subjekty. Předtím, než ČTÚ tato řízení zahájí, však nebude okruh jejich účastníků blíže vymezovat," řekl ČTK mluvčí úřadu Martin Drtina.
Sankce v případech, kdy operátor ve svých smlouvách a smluvních podmínkách neuvádí všechny zákonné náležitosti, může ČTÚ udělovat od letošního srpna. Po kontrole u provozovatelů mobilních sítí začal úřad prověřovat smlouvy alternativních a virtuálních operátorů.
Smlouvy jsou podle ČTÚ nesrozumitelné a složité. Regulátor na nedostatky operátory upozornil již v únoru, ti je ale zcela neodstranili. Smluvní dokumentace mobilních firem je podle ČTÚ zbytečně rozsáhlá. Obsahuje neurčité odkazy na celé smluvní dokumenty, případně pouze na internetové stránky operátora, a deklarovaná struktura účastnické smlouvy se ne vždy shoduje s jejím skutečným stavem.
Analýza ČTÚ upozornila také na nedostatečné informace o minimální nabízené a minimální garantované kvalitě služeb nebo informace o nabídce servisních služeb. Úřad shledal nedostatky rovněž ve způsobu provádění jednostranných změn smluvních podmínek a v postupech informování účastníků o těchto změnách. ČTÚ dále nalezl nedostatky v ujednáních o smluvních pokutách a jiných sankcích uplatňovaných vůči účastníkům.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
