Air France-KLM je největším akcionářem italských aerolinek s podílem 25 procent. Společnost již dříve uvedla, že na zvýšení kapitálu se bude podílet jen za přesně stanovených podmínek.
Podle deníku své podmínky nadiktovala italskému ministru dopravy zhruba před deseti dny. Mimo jiné je mezi nimi odvolání správní rady a restrukturalizace dluhů ve výši skoro miliardy eur s cílem snížit je o 70 až 80 procent.
Správní rada Alitalie v polovině října schválila plán záchrany podniku v celkovém objemu 500 milionů eur (téměř 13 miliard Kč). Součástí je navýšení kapitálu o 300 milionů eur. Zbývajících 200 milionů eur mají podle firmy zajistit bankovní půjčky.
Air France-KLM s plánem na zvýšení kapitálu souhlasila, stejně jako jiní investoři. Do programu se ale nemusí zapojit. Akcionáři Alitalie by se ke své případné účasti v plánu měli vyjádřit do poloviny listopadu.
Problémová Alitalia nevytvořila zisk více než deset let. Air France-KLM by zrušením 5000 pracovních míst podle italského listu žádala více než dvojnásobek toho, co načrtl generální ředitel Alitalie v rámci jiného plánu restrukturalizace, která má udržet Alitalii v chodu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
