Akcionáři Alitalie musí do čtvrtka oznámit, zda se zúčastní navýšení kapitálu dlouhodobě ztrátové společnosti v sumě 300 milionů eur (8,1 miliardy Kč). Air France-KLM se zatím odmítla závazně vyjádřit a dává najevo, že na zvýšení kapitálu se bude podílet jen za přesně stanovených podmínek.
"Doufám, že Air France akcie upíše. Pokud ne, jejich podíl klesne na zhruba sedm procent a my budeme hledat partnera v jihovýchodní Asii," řekl Lupi podle agentury Reuters. Italská média spekulují, že mezi možnými zájemci by mohly být Etihad Airways ze Spojených arabských emirátů, ruský Aeroflot nebo čínská Air China.
Alitalia sice v roce 2008 prošla privatizací, italská vláda se ale aktivně snaží o záchranu národního přepravce. Kabinet minulý měsíc podpořil krátkodobý záchranný plán, který počítá s injekcí až 75 milionů eur od státní poštovní společnosti Poste Italiane. Vláda za to požaduje zásadně nový podnikatelský plán, který má vedení Alitalie předložit ve středu.
Alitalia nevytvořila zisk více než deset let. Správní rada Alitalie v první polovině října schválila plán záchrany podniku v celkovém objemu 500 milionů eur, jehož součástí je i navýšení kapitálu. Zbývajících 200 milionů eur mají firmě zajistit bankovní půjčky.
Air France-KLM na koncem října celou hodnotu svého podílu v Alitalii odepsala. To jí uvolňuje ruce buď k další investici, nebo k prodeji podílu bez dopadu na své finance.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
