"Česká ekonomika se vrátila k mezikvartálnímu růstu a podobné tempo si pravděpodobně udrží i po celý příští rok. Postupně by se měla oživit soukromá spotřeba i růst investic ve firmách. Stále platí, že růst ekonomiky bude tažený exportem, kterému už nyní napomáhá zlepšující se vývoj obchodu v Evropě. Meziročně jsme zvýšili poskytnuté úvěry o 8,2 procenta. V tomto trendu budeme pokračovat i v následujícím období," uvedl generální ředitel UniCredit Bank Jiří Kunert.
Vklady klientů banky meziročně vzrostly o 0,6 procenta. Vlastní kapitál vzrostl o 1,5 procenta ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kapitálová přiměřenost se udržela na podobné úrovni jako v minulém období a dosahuje 15,83 procenta.
Čistý výnos z úroků UniCredit Bank klesl meziročně o 2,6 procenta na 4,58 miliardy Kč. Čisté výnosy z poplatků a provizí vzrostly o 13,3 procenta na 1,56 miliardy korun.
"Klesající výnosy z úroků odráží všeobecný vývoj na bankovním trhu v prostředí nízkých úrokových sazeb a tlaku na marže u depozit. Čistý výnos z poplatků a provizí byl pozitivně ovlivněn především nárůstem retailové klientské základny o 14 procent, a zvýšením objemu transakcí jak v retailové, tak i v korporátní divizi. Navíc jsme dosáhli vynikajících výsledků v rámci aktivit na finančních trzích," upozornil finanční ředitel UniCredit Bank Gregor Hofstaetter-Pobst.
Správní náklady stouply o 1,9 procenta na 3,43 miliardy Kč. Meziročně vzrostly i náklady na úvěrové riziko, a to o více než pětinu na 1,1 miliardy Kč.
"Výrazně vzrostl za poslední období podíl úvěrů v retailové divizi. Spotřebitelské půjčky vzrostly o 41 procent a hypoteční úvěry o 19 procent. Zvýšili jsme také o 18 procent objem poskytnutých úvěrů v segmentu malých a středních podniků. Na základě uskutečněných obchodů v oblasti strukturovaného financování se navýšil podíl úvěrů velkým korporátním klientům," uvedl Hofstaetter-Pobst.
UniCredit Bank činnost zahájila na českém trhu v listopadu 2007. Vznikla integrací HVB Bank a Živnostenské banky.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
