Celková hodnota dodávky nově vyvinutých lokomotiv byla zhruba 2,6 miliardy korun, ale ČD kvůli zpoždění požadovaly smluvní penále kolem 700 milionů a Škodě strhly z plateb dalších 200 milionů. Spor poté zamířil k arbitráži. Nový generální ředitel drah Zelený ale zaujal smířlivější postoj. "Nevím, proč bychom měli vést spory s naším významným dodavatelem, české firmy bychom naopak měli podporovat," řekl E15. Mluvčí drah Radek Joklík sdělil MfD, že by ČD rády urovnaly vztahy se Škodou do konce roku.
Smír navrhuje i generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard. "Ta situace není příjemná, předpokládám, že vše skončí kompromisním řešením," uvedl v E15. Podle MfD tak sice v praxi stále běží arbitráž, ale když se obě strany dohodnou samy, tak nebudou mít arbitrážní soudci, co řešit. E15 píše, že v úvahu pravděpodobně připadá proplacení výše zmíněných 200 milionů a snížení penále. Škoda totiž tvrdí, že čtyřleté zpoždění dodávky zavinila vyšší moc v podobě zavedení nových norem pro evropskou železniční dopravu.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
