Podle analytika IDC Petra Švagrovského stojí za poklesem trhu zejména výpadek v oblasti notebooků, kdy se přestaly prodávat mini notebooky a také příklon lidí k mobilním tabletům. "Nový operační systém neměl bezprostřední odezvu. Šlo o velké změny Windows, které nebyly příliš komunikovány a jednak uživatelé čekali na verzi 8.1," podotkl s tím, že prodejům nepřál ani vývoj ekonomiky, který byl horší, než se čekalo.
Lenovo bylo jediným výrobcem z první pětky, který zvyšoval prodej ve všech třech čtvrtletích. Celkem letos prodalo téměř 149.000 počítačů, což představuje meziroční nárůst o třetinu. Následují HP a Acer.
Své silné postavení potvrdilo Lenovo především v segmentu přenosných počítačů, kde získalo téměř třetinu trhu. "V meziročním srovnání vzrostlo v této kategorii o 31,8 procenta a je také jediným dodavatelem z první trojky, který vykázal růst. S úspěchem se setkaly jak notebooky pro firemní využití, tak spotřebitelské," uvedl generální ředitel Petr Toman.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					