V rámci letos končící smlouvy se společností SOR Libchavy koupil dopravní podnik od roku 2008 celkem 405 kloubových nízkopodlažních autobusů za 2,4 miliardy korun. Většinu nákladů, téměř dvě miliardy, zaplatil z vlastního rozpočtu. V roce 2009 dostal téměř půlmiliardovou dotaci od Prahy. "Pro dodávky této kategorie autobusů v dalších letech připravuje DPP novou veřejnou zakázku," uvedla mluvčí.
Firma Solaris Bus & Coach S.A dodala podniku 15 nízkopodlažních autobusů za 60,6 milionu korun. Smlouva, v rámci které by měl podnik koupit celkem 40 malých autobusů, trvá do roku 2015.
Zadlužený dopravní podnik tíží hlavně nevýhodné smlouvy z minulosti. Největší zátěž představuje především kontrakt na dodávku tramvají, který podnik zavazuje nakupovat nízkopodlažní tramvaje od plzeňské Škody Transportation až do roku 2018. Za 250 tramvají 15T ForCity zaplatí celkem 19,2 miliardy korun. Dopravní podnik se už řadu měsíců snaží vyjednat úpravu nevypověditelné smlouvy. Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) se nedávno nechal slyšet, že pokud se nepodaří situaci vyřešit, hrozí podniku krach.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					