"Zatímco v Evropě se za loňský rok předpokládá pokles výroby automobilů, na Slovensku jsme dosáhli růst," řekl novinářům šéf svazu Jaroslav Holeček. Dodal, že automobilky na Slovensku se dostaly na hranici svých kapacit a další zvyšování výroby by si vyžádalo rozsáhlé investice.
Svaz automobilového průmyslu předpokládá, že letošní produkce vozidel na Slovensku z důvodu zavádění nových modelů patrně mírně poklesne. Výroba podle Holečka ale bude vyšší než v roce 2012, kdy přesáhla hranici 926.000 vozů. Značný podíl na celkové produkci aut na Slovensku mají sportovně užitková vozidla.
Slovensku se daří zvyšovat výrobu automobilů navzdory tomu, že evropský trh s novými vozy zaznamenává pokles. Vozy ze slovenských automobilek ovšem směřují i do zemí mimo EU, na domácím trhu končí jen zlomek produkce. Prodej nových osobních automobilů na Slovensku loni klesl o 4,72 procenta na zhruba 66.000 vozidel.
Automobilový průmysl patří mezi tahouny exportně orientované slovenské ekonomiky. Své závody na Slovensku mají německý Volkswagen, korejská Kia Motors a francouzská PSA Peugeot-Citroën. Automobilky a jejich dodavatelé zaměstnávají na Slovensku více než 70.000 lidí.
Výrobní výsledky za loňský rok zveřejnily slovenské továrny dvou ze tří automobilek. Jak Kia Motors tak PSA Peugeot Citroën vyrobily ve svých závodech na Slovensku rekordní počet automobilů. Továrna PSA v Trnavě zvýšila produkci o 15,5 procenta na 248.405 vozů. Kia v závodu u Žiliny smontovala 313.000 vozidel, což proti roku 2012 představuje nárůst o sedm procent.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
