Podle Beneše by evropská energetická koncepce měla mít jen jeden závazný cíl, a to do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů o 40 procent ve srovnání s rokem 1990. Podobný názor podle něj má i iniciativa 12 evropských energetických firem, do které patří i ČEZ, která o podobě koncepce s evropskými politiky jednala.
Z podoby nového evropského rámce by měla vycházet revize Státní energetické politiky ČR, která je podle Beneše nutná. Od té se pak bude odvíjet i potřeba případné dostavby dalších bloků jaderné elektrárny Temelín. ČEZ vypsal soutěž na dostavbu dvou bloků Temelína a Beneš připustil, že by po změně energetické koncepce mohl tendr zůstat bez vítěze.
"Posloupnost je taková, že nejdříve máte energetickou politiku EU, podle toho se musíte podívat na energetickou koncepci ČR a z toho vzejde, zda budeme nějakým způsobem modifikovat projekt Temelína," uvedl Beneš s tím, že zpřesnění a aktualizace státní energetické koncepce může znamenat změnu potřeby elektřiny z Temelína o několik let a to může mít dopad na probíhající tendr.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
