"Je pravda, že Chorvatsko prochází obtížným obdobím," připustil po dnešním jednání unijních ministrů náměstek českého ministra financí Radek Urban. Připomněl, že letos i příští rok by měl být chorvatský deficit někde okolo 5,5 procenta HDP. Podobně vysoké schodky ostatně Chorvatsko vykazuje už od roku 2009. Země také nejspíš brzy přesáhne maastrichtské dluhové kritérium, když se podíl dluhu na HDP letos zřejmě vyšplhá na skoro 65 procent. Loni to bylo podle údajů Evropské komise 59,6 procenta.
Podle Urbana Chorvatsko evropské připomínky akceptuje. Navržený program řešení situace označil český náměstek za "ambiciózní". Záhřeb podle něj dostal od EU "oddechový čas" na to, aby unii přesvědčil, že se s následky ekonomické krize dokáže vypořádat.
Minulý týden snížila ratingová agentura Standard & Poor's hodnocení úvěrové spolehlivosti Chorvatska o jeden stupeň na BB. Předpověděla, že chorvatská ekonomika letos zůstane již šestým rokem v recesi. Země se potýká s vleklou recesí, stoupající nezaměstnaností, napjatými veřejnými financemi a nevýkonnou státní správou. S&P dokonce za jeden z důvodů snížení ratingu označila neschopnost vlády zlepšit stav veřejných financí.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
