"Není to tak, že by se nově čekaly dvě fronty," uvedla Krejčí. Lidé, kteří převáží například dětskou výživu nebo léky v povoleném množství, budou přímo směřováni do takzvané medical line, kde během jedné kontroly projdou detektorem kovů i tekutin.
V současnosti mohou cestující v kabinovém zavazadle přepravovat maximálně jeden litr tekutin, gelů a aerosolů v nádobách o maximálním objemu 100 mililitrů. Ty navíc musí být umístěné v průhledném plastovém sáčku, který lze opakovaně uzavřít a který cestující musí vyjmout ze zavazadla a předložit k samostatné kontrole.
Tyto látky se dosud kontrolovaly namátkově a v případě nejasností měl cestující možnost potvrdit jejich obsah ochutnáním, uvedl ředitel pro bezpečnost na pražském letišti Petr Hloušek. Nyní bude mít proces odhalování nebezpečných látek více stupňů. Pokud by skener označil kontrolovanou látku za nebezpečnou, přijde na řadu ještě mobilní skener a v končené fázi se provede chemický rozbor, dodala Krejčí.
Pražské letiště nakoupilo 18 stacionárních a dva mobilní skenery za zhruba deset milionů korun. Na nákup zařízení, které pro zvýšení bezpečnosti provozu požaduje Evropská komise, se muselo obejít bez dotací z EU.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
