Zatím jde podle ŘSD pouze o hrubý odhad a uvedené číslo nemusí být konečné. Náklady na zimní údržbu ŘSD pro letošní rok vyčíslilo na miliardu a 80 milionů korun. Zdali se podaří úspory udržet v současné výši, záleží na počasí v následujících měsících a na množství sněhové nadílky v listopadu a prosinci letošního roku.
Kromě finančních úspor se mírný průběh zimy projevil na množství spotřebovaného posypového materiálu. Zatímco loni v lednu silničáři na dálnice vysypali 16 tisíc tun soli, letos bylo použito necelých 5700 tun. Ani loňský leden přitom nebyl v množství spotřebované soli výjimečný. Nejvíce materiálu za poslední roky spotřebovali silničáři v prosinci 2010, šlo o téměř 25 tisíc tun.
Prostředky nevyčerpané v rámci zimní údržby se vrací do Státního fondu dopravní infrastruktury, jehož prostřednictvím se financuje výstavba a opravy silnic, železnic i vodních cest. ŘSD vlastními silami udržuje zhruba 1200 kilometrů dálnic a rychlostních silnic. Silnice první třídy pro ně upravují smluvní dodavatelé, kteří zpravidla pracují i pro kraje. Ty mají na starosti údržbu silnic druhých a třetích tříd.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
