Podle předběžných výsledků čistý zisk rakouské Erste Group Bank, která ovládá Českou spořitelnu, loni klesl meziročně na 61 milionů eur (1,668 miliardy korun) ze 483,5 milionu eur (13,223 miliardy korun), její provozní výnos se snížil o 3,7 procenta na 6,96 miliardy eur (190,3 miliardy Kč). Akcie Erste po těchto informacích klesly na 723 korun a proti čtvrtečnímu závěru tak ztrácí padesát korun, uvedl analytik Patrie Direct Petr Žabža. Dodal, že analytici vnímají výsledky finanční skupiny spíše jako zklamání.
Z pohledu růstu si nejlépe vedly akcie NWR a Komerční banky. Emise těžařské společnosti roste o 3,1 procenta na 11,50 Kč a akcie Komerční banky se bez nových informací posouvají o téměř čtyři procenta a pohybují se na 4825 korun, uvedl analytik.
Téměř tři procenta si připisuje ČEZ, jehož akcie jsou na 531 korunách. "Na titulu energetiky ČEZ analytici Natixis snížili cílovou cenu na 544 Kč ze 700 Kč při doporučení zhoršeném na 'neutral' z 'koupit'," uvedl k vývoji Žabža. Zmínil i akcie mediální společnosti CETV. "Investoři by se dnes měli před otevřením obchodování ve Spojených státech dozvědět její hospodářské výsledky a investoři vyjadřují obavy, jaké nakonec budou. Cena akcií však tuto obavu prozatím nereflektuje a v reakci na čtvrteční závěr v USA roste o 2,66 procenta na 54 Kč," doplnil.
Česká měna k euru stagnovala a k dolaru opět posílila. V 11:30 byla koruna proti čtvrtku slabší o haléř a obchoduje se za 27,36 Kč/EUR. K dolaru zpevnila o 12 haléřů na 19,82 Kč/USD. Vyplývá to z údajů na serveru Patria Online.
Kurz české měny:
Předchozí závěr Dnes v 11:30 Kč/EUR 27,35 27,36 Kč/USD 19,94 19,82
Zdroj: Patria Online



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
