Zatím není jasné, kdy se parlament k přijetí zákona sejde znovu. "Doufáme, že to bude co nejdříve," řekl mluvčí podle agentury Reuters. "Doufáme, že získáme souhlas parlamentu, abychom nezavdali důvody k pochybám o věrohodnosti a pověsti Kypru," řekl Stylianidis.
Kyperské ministerstvo financí uvedlo, že plán privatizace musí být schválen do 5. března, jinak podle něj hrozí, že země nedostane včas tranši úvěru v sumě 236 milionů eur (6,5 miliardy Kč).
Proti plánované privatizaci přístavů, elektrárenských podniků a telekomunikací se ostře postavili zejména odboráři. Ve čtvrtek stovky z nich protestovaly před parlamentem.
Kypr se loni v březnu dohodl s mezinárodními věřiteli na záchranném úvěru v celkovém objemu deset miliard eur (273 miliard Kč). V rámci dohody země musela zabavit část vkladů v kyperských bankách a zredukovat svůj přebujelý bankovní sektor.
Zástupci mezinárodních věřitelů tento měsíc v hodnotící zprávě konstatovali, že Kypr plní podmínky záchranného programu podle plánu a jeho vláda si na poli veřejných financí vede lépe, než se předpokládalo. Podle zprávy Evropské komise, Evropské centrální banky (ECB) a Mezinárodního měnového fondu (MMF) letos kyperská ekonomika klesne o 4,8 procenta a naváže na loňský propad o šest procent. Hospodářský růst by se měl obnovit příští rok, kdy se počítá s růstem hrubého domácího produktu o jedno procento.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
