Vláda prodala jednu akcii za 1,51 eura. To bylo sice o čtyři procenta méně, než činila čtvrteční závěrečná cena akcií, proti ceně, za kterou vláda akcie koupila, to však představuje zisk 12 procent. Podle banky byl o akcie velký zájem, zvláště mezi zahraničními institucionálními investory.
Prodej bude silným argumentem pro vládu, která se snaží přesvědčit rozzlobené Španěly, že pomoc bankovnímu systému byla úspěšná. Země má však před sebou ještě dlouhou cestu, než získá zpět 22 miliard eur, které napumpovala do Bankie. Banka vznikla fúzí sedmi problémových regionálních spořitelen.
Bankia se stala symbolem španělské finanční krize. Její ztráty a ztráty dalších bank způsobené krachem realitního trhu donutily vládu požádat své partnery v Evropě o finanční pomoc 41,3 miliardy eur na záchranu svých nejslabších bank.
Vládě po prodeji zůstává v bance podíl 60,9 procenta, jehož hodnota nyní činí 11,1 miliardy eur. Zdroj z vlády řekl agentuře Reuters, že stát by mohl prodat svůj podíl v letošním roce v několika fázích. Chce si však udržet kontrolu nad bankou, dokud nebude plně dokončena dohodnutá restrukturalizace.
Bankia se předloni dostala do vážných problémů a utrpěla vůbec nejvyšší ztrátu ze všech španělských firem. Prodělala zhruba 19,2 miliardy eur a nakonec ji musela převzít vláda. Zbytek akcií banky drží převážně drobní investoři nebo bývalí majitelé preferenčních akcií, kteří v minulosti koupili složité finanční nástroje a pak byli nuceni je v rámci záchrany banky vyměnit za běžné akcie s nižší hodnotou.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
