Dnes byly obnoveny práce na opravě D1 mezi Lhotkou a V.Bíteší

03.03.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Velká Bíteš (Žďársko) 3. března (ČTK) - Dnes byly obnoveny práce na opravě dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Doprava je mezi kilometry 155,7 až 154,1 ve směru na Prahu svedena do levého pruhu. Dělníci demontují část vnějších svodidel a odstraní zásyp na krajnici. ČTK to řekl vedoucí projektu rekonstrukce dálnice společnosti OHL SŽ Jiří Krátký.

"Na odtěžení nouzového zásypu je nasazeno devět nákladních automobilů, tři otočné a jeden speciální bagr," řekl Krátký.

Práce na D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší byly přerušeny loni koncem listopadu. Právě v tomto úseku eviduje Ředitelství silnic a dálnic největší skluz proti stanovenému harmonogramu, který dosahuje stovek pracovních dní.

Kvůli problémům s nestabilním podložím loni stavební společnost OHL SŽ stavbu několikrát přerušila a požadovala více peněz na pokrytí neočekávaných víceprací. Toho nakonec dosáhla v říjnu, kdy jí ředitelství silnic rozpočet zvýšilo o deset milionů korun.

Přípravné práce zahájili silničáři už v pátek zprovozněním kamer a takzvaného infovozíku. Tento mesíc by měly práce pokračovat také v úseku D1 mezi Šternovem a Psáři.

"Přestože počasí letos nahrává dřívějšímu zahájení prací, zhotovitelé musejí až do konce března zajistit možnost průjezdu vozidel zimní údržby," uvedl už dříve mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Na všech čtyřech úsecích, které se opravují od loňského roku, tak musí být po celý březen zajištěný průjezd ve dvou pruzích v obou směrech, aby bylo možné odklidit případný sníh.

Od dubna by měl být podle plánu ministerstva dopravy provoz v rekonstruovaných úsecích převeden do jedné poloviny dálnice. Ve druhém jízdním pásu bude vybourán povrch a začne se pokládat nová vozovka. Kvůli dřívějšímu provizornímu rozšíření dálnice bude provoz stále veden ve dvou pruzích v obou směrech. Pokládka povrchu ale pravděpodobně nezačne na všech úsecích zároveň.

Loni začali na dálnici D1 silničáři opravovat první čtyři úseky mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. K nim by letos měly přibýt další tři mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, Měřínem a Velkým Meziříčím a Hvězdonicemi a Ostředkem. Vydaná stavební povolení k posledním dvěma úsekům ale napadlo hnutí Děti Země. Tomu vadí, že u uvedených staveb nebylprojednán dopad stavby na životní prostředí. Podle ministerstva dopravy se tím může zahájení prací na těchto úsecích výrazně zpozdit.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva měla stát asi 14 miliard korun. Na opravované i nově stavěné úseky se počítá s využitím peněz z EU.

Jaroslav Buček dr

Autor článku

(ext)  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK