Šlapak sdělil, jaké částky by se případná restrukturalizace ukrajinského dluhu denominovaného v cizí měně mohla týkat. Letos ale prý má Kyjev před sebou platby z tohoto dluhu zahraničním a domácím věřitelům za deset miliard dolarů.
Kyjev celkově odhaduje, že by potřeboval v příštích dvou letech půjčit 35 miliard dolarů. Evropská komise dnes uvedla, že je připravena Ukrajině poskytnout během několika příštích let finanční pomoc ve výši nejméně 11 miliard eur (zhruba 300 miliard korun) v podobě půjček a záruk. O novém finančním programu Kyjev jedná s Mezinárodním měnovým fondem.
Šlapak se dnes také zmínil o programu finanční pomoci, na kterém se Kyjev dohodl s Moskvou poté, co loni odmítl obchodní a politický pakt s EU a obrátil se místo toho k Moskvě. Rusko pak v rámci tohoto programu koupilo ukrajinské eurobondy za tři miliardy dolarů. Po sesazení ukrajinského proruského prezidenta Viktora Janukovyče Moskva další část svého úvěru pro Ukrajinu neuvolnila a nesdělila, zda bude v programu pokračovat.
"Jestliže můžeme počítat s tím, že dostaneme atraktivnější prostředky, nebudeme pokračovat v programu eurobondů," sdělil podle Reuters také Šlapak novinářům.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
