"TVEL beze zbytku dostojí svým závazkům vůči zahraničním zákazníkům," uvedla ruská firma. Z její zprávy vyplývá, že místo pozemní železniční dopravy bude jaderné palivo na místo určení dopravováno letecky. Slovenský zákazník prý už touto cestou obdrží palivo příští týden.
"Jednáme se všemi obchodními partnery, kteří změnu trasy chápou," řekl ruské agentuře zástupce Rosatomu. Události na Ukrajině podle něj nijak neovlivní transport nového jaderného paliva ani přepravu paliva vyhořelého.
Agentura ITAR-TASS napsala, že přepravu jaderného paliva přes ukrajinské území zakázala ukrajinská státní komise už 28. ledna. Podle ruského vicepremiéra Dmitrije Rogozina, který je ve vládě odpovědný za zbrojní a jaderný program, je zákaz transportu přes Ukrajinu rozhodnutím ruských úřadů. Samotné ukrajinské jaderné elektrárny mají podle něj dostatek paliva na březen a duben.
Rusko podle Rogozina připravuje žádost adresovanou Mezinárodní agentuře pro atomovou energii (MAAE), na jejímž základě by měla být prošetřena bezpečnostní opatření v okolí ukrajinských jaderných elektráren. Na ukrajinském území jsou čtyři jaderné elektrárny, v nichž funguje celkem patnáct energobloků.
Elektrárny podle Rogozina fungují bez závad, ale jejich okolí střeží soukromé firmy, vojska ukrajinského ministerstva vnitra a tajná služba SBU, jejichž činnost je prý třeba prošetřit.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
