Původně tyto peníze měly získat obce v těchto dvou krajích na investice, nakonec však připravený dotační program ministryně Věra Jourová (ANO) na poslední chvíli zastavila a poslala k přepracování. Nelíbil se jí právě účel, na který peníze měly jít.
"Snažíme se ho přepracovat tak, aby peníze šly na podporu tvorby nových pracovních míst," prohlásila na dnešní tiskové konferenci šéfka resortu MMR Jourová s tím, že primárně by dotace měly využít malé a střední podniky.
Náměstkyně Dostálová, která má na starost evropské programy a regionální rozvoj, však ČTK upřesnila, že nová pracovní místa mohou vzniknout i u obcí. "Opravdu je potřeba, aby se i malé obce zamyslely, jak té dotace využít," poznamenala náměstkyně Dostálová.
Přesné podmínky pro získání dotace sice stále ještě dolaďuje pracovní skupina, jejíž součástí je i vládní zmocněnec pro Moravskoslezský kraj Jiří Cienciala, Dostálová však v rozhovoru s ČTK základní pravidla přiblížila.
"Dotace bude vždy vázaná na tvorbu pracovního místa. Podle toho, kolik žadatel pracovních míst vytvoří, takovou dostane dotaci. Maximálně však 200 tisíc eur (5,74 milionu korun)," upřesnila Dostálová s tím, že pracovní místo musí příjemce dotace zachovat minimálně další tři roky.
MMR aktuálně jedná s ministerstvem financí, aby mohl program přesáhnout i do příštího roku.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
