Bilance běžného účtu Japonska vykázala v lednu schodek 1,584 bilionu jenů (303,6 miliardy Kč), což byl nejhorší údaj pro leden od roku 1985, kdy se tento údaj začal sledovat. Analytici dotazovaní agenturou Reuters čekali deficit jen 1,4 bilionu JPY.
Vývoz rostl v lednu o 16,7 procenta. Tempo růstu exportu bylo mnohem pomalejší než dovozu, který se zvýšil o 30,3 procenta.
Hrubý domácí produkt země ve čtvrtém čtvrtletí po revizi vzrostl v celoročním přepočtu o 0,7 procenta místo doposud uváděného jednoho procenta. Ve srovnání s předchozími třemi měsíci pak ekonomika expandovala o 0,2 procenta. Předběžný údaj uváděl růst o 0,3 procenta. Analytici v anketě agentury Reuters očekávali, že čísla zůstanou beze změny. Revizi směrem dolů způsobila slabší soukromá spotřeba a firemní i vládní investice.
Analytici očekávají, že ekonomika v tomto čtvrtletí zrychlí, protože spotřebitelé budou více nakupovat kvůli blížícímu se zvýšení daně z prodeje. Někteří analytici se však obávají, že základní růst není dostatečně silný a bude potřeba učinit další kroky k podpoře růstu. Vývoz je slabý, protože globální ekonomika si nevede tak dobře, jak se čekalo, a dostatečně silná není ani soukromá spotřeba.
Vláda se pokusila podpořit vývoz slabým jenem. Ten však rovněž zdražil dovoz a Japonsko je od neštěstí v jaderné elektrárně Fukušima v březnu 2011 vysoce závislé na dovozu ropy a zemního plynu. Japonsko po neštěstí odstavilo všechny jaderné reaktory. Energie z jádra se přitom na celkové spotřebě elektřiny v zemi podílela až 30 procenty.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
