"Ještě budeme konzultovat, zdali rozhodnutí poslat na Evropskou komisi, zdali to pro nás bude lepší i z časového hlediska, nebo jestli budeme žádost o schválení podávat na jednotlivé trhy," uvedla Lagronová. Administrativně komplikovanější je podle ní ta druhá varianta, protože žadatel musí obeslat každý úřad zvlášť.
Posvěcení antimonopolních úřadů vyžaduje transakce ve všech zemích, kde podnikají všichni tři dopravci a kde teoreticky může hrozit, že by spojením mohl být narušen trh. Žádost tak bude bez pochyby směřovat ze zemí mimo EU například do Ruska nebo do Izraele. V případě, že by prodej neposuzovala Evropská komise najednou, musely by jej schvalovat antimonopolní úřady ve Španělsku, na Kypru a rovněž v ČR.
Privatizaci Českých aerolinií zahájil před rokem kabinet premiéra Petra Nečase (ODS), který 13. března 2013 schválil prodej 44 procent akcií ČSA společnosti Korean Air za necelých 70 milionů korun. Součástí dohody s Korejci byla i opce na zbylé akcie držené Českým Aeroholdingem.
Státnímu Českému Aeroholdingu v ČSA po dokončení transakce zůstane asi dvacetiprocentní podíl (19,74 procenta), 44 procent má korejský dopravce, 34 procent získá Travel Service a zbylá 2,26 procenta drží Česká pojišťovna.
Nelezení strategického partnera pro České aerolinie mělo být závěrečnou fází ozdravného procesu ztrátového dopravce, který v posledních třech letech prošel omezováním linek, zeštíhlováním letadlové kapacity a propouštěním. Omezování kapacity oznámil dopravce i na letošní letní letový řád, ve kterém by se měla přepravní kapacita meziročně snížit o 12 procent. ČSA oznámily například postupné zrušení letů do Ženevy, kvůli bezpečnostní situaci na Ukrajině neobnoví letní pravidelnou linku do Oděsy.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
