Průměrná mzda v Česku za celý loňský rok činila 25.128 Kč, což bylo meziročně o 0,1 procenta více. Reálně mzda ale klesla o 1,3 procenta.
V kategorii dělnických profesí, které tvoří asi tři čtvrtiny pracovníků automobilového průmyslu, činila průměrná mzda 25.748 Kč, což je 2,5 procenta nad celostátním průměrem. Rovněž ve většině krajů přesahují mzdy ve firmách autoprůmyslu krajský průměr. Výjimkou je pouze Praha a Jihomoravský kraj.
Počet pracovníků ve firmách automobilového průmyslu se loni proti roku 2012 snížil o 868 osob na 108.968 lidí. Vývoj zaměstnanosti v jednotlivých firmách byl rozdílný a odvíjel se především od zakázkové náplně. U výrobců vozidel se počet pracovníků snížil o dvě procenta a u dodavatelů o třetinu procenta.
V oblasti výzkumu, vývoje a služeb pro automobilový průmysl se počet pracovníků zvýšil o 4,5 procenta, tedy o 125 lidí. "Meziroční zvyšování počtu pracovníků ve výzkumně vývojových organizacích automobilového průmyslu zaznamenáváme již od roku 2009. Tento trend je z pohledu dalšího rozvoje nutno nadále posilovat," uvedl prezident sdružení Martin Jahn.
Výroba osobních aut v Česku loni klesla o 3,9 procenta na 1,128 milionu vozů, byla tak třetí nejvyšší v historii.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
