"Já jsem zdůraznil náš požadavek na to, aby se jednotlivé země mohly svobodně rozhodnout, jak budou zvyšovat podíl obnovitelných zdrojů," řekl premiér. Připomněl, že rozhodnutí o tom, z jakých zdrojů se bude v zemi vyrábět elektřina, má vliv i na státní rozpočet a na cenu elektřiny, a proto by za ně měla nést odpovědnost národní vláda.
Sobotka také uvedl, že přestože s Merkelovou jednal o energetické spolupráci, neznamená to, že bude Česko následovat německého příkladu v odstavení jaderných elektráren a v masivním rozvoji obnovitelných zdrojů. "Jestliže dnes jsme se dohodli na intenzivních konzultacích například v oblasti energetiky nebo energetické bezpečnosti, tak to neznamená, že bychom se dnes dohodli na tom, že Česká republika bude kopírovat energetický mix, pro který se rozhodlo Německo," zdůraznil premiér.
Sobotka také podotkl, že Česko bude na jednáních v Evropské unii hájit svůj zájem na tom, aby si zachovala konkurenceschopný průmysl.
Plány Evropské komise na zvýšení podílu obnovitelných zdrojů na výrobě elektřiny jsou podle Sobotky z českého pohledu příliš ambiciózní. Podle něj by to mohlo způsobit další zdražení elektřiny. V současnosti obnovitelné zdroje v Česku vyrábí zhruba 13 procent elektřiny, komise prosazuje, aby do roku 2030 tvořil evropský průměr 27 procent.
Podle ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka, který Sobotku na návštěvě Německa doprovází, by Česko uvítalo závazek k omezování emisí oxidu uhličitého (CO2) spíš než další rozvíjení obnovitelných zdrojů. "Chceme jako primární a jediný cíl snižování skleníkových plynů," prohlásil ministr. "Nám by nejlépe vyhovovalo 35 procent, za určitých okolností by to mohlo být 40 procent," dodal k možnému rozsahu omezení emisí CO2.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
