Na začátku kolektivního vyjednávání odbory v TPCA požadovaly navýšení tarifních mezd o 12 procent, management firmy navrhoval navýšení o 2,2 procenta. "Výsledkem dohody je navýšení tarifních mezd v průměru o 2,4 procenta, vylepšení benefitového systému a program výhodných pronájmů nových automobilů," řekl Kňava. Další prioritou vyjednávání bylo podle něj ocenění zkušených pracovníků, kterým firma navýší benefitový systém Z-Konto o 200 až 300 korun měsíčně.
Nová je pro zaměstnance i nabídka pronájmu vozů Citroën a Peugeot. "Konkrétně se jedná o pronájem nového vozidla na deset měsíců za výhodné ceny. Po této době si zaměstnanec může vzít do pronájmu další nové auto nebo odkoupit stávající," doplnil Kňava.
Japonsko-francouzská automobilka TPCA na začátku března představila novou generaci malých městských vozů Citroen C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo, do jejichž uvedení investovala zhruba 15 miliard korun. Z toho šest miliard putovalo přímo do vybavení továrny a zbytek převážně do vývoje. Všechny tři vozy se začnou v Kolíně vyrábět v květnu a na trh mají postupně přicházet od června. K dostání budou ve tří- a pětidveřovém provedení a s odklápěcí střechou. V TPCA pracuje přes 3000 lidí, dalších 600 chce letos firma přijmout.
Kolektivní vyjednávání ještě pokračuje v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto. Na základě nynější smlouvy vzrostly mzdy ve Škodě o tři procenta oproti předcházejícímu období. Průměrná hrubá mzda v dělnických pozicích byla loni ve Škodě Auto zhruba 33.000 korun.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
