"Švédsko nemá výjimku z přijetí eura. Referendum přitom řeklo ne a Švédsko od té doby záměrně nesplňuje některá kritéria. A přitom se aktivně bez jakékoliv diskvalifikace účastní všech jednání o dalším směřování evropské integrace," uvedl Hampl. Dodal, že členství v jakékoliv zóně není automaticky zárukou lepší ekonomické situace.
Švédsko odmítlo v referendu přijetí eura v září 2003, kdy proti euro hlasovalo téměř 56 procent obyvatel. Trvalou výjimku pro přijetí eura mají z členských zemí EU jen Dánsko a Velká Británie.
Hampl rovněž poukázal na skutečnost, že za téměř desetileté členství v EU nebylo s Českem jen 1,5 roku vedeno řízení kvůli nadměrnému schodku veřejných financí. Poprvé byla procedura s ČR zahájena v červenci 2004 a trvala do června 2008. Následně byla znovu s ČR zahájena procedura ohledně nadměrného schodku v lednu 2010. Ministerstvo financí očekává, že by mohlo být řízení letos opět zastaveno. ČR totiž dodrželo loni tříprocentní hranici HDP pro deficit veřejných financí a plánuje ji dodržet i v dalších letech.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
