"Ruské hospodářství bylo už před začátkem krize na Krymu ve fázi konjunkturního oslabení. S eskalací konfliktu došlo k masivnímu odlivu kapitálu, k výraznému oslabení rublu, k růstu nákladů na financování státu a k oslabení důvěry v ekonomiku," řekl Weidmann.
Ekonomické dopady krize na Krymu by podle něj mohly ruské hospodářství ještě více zpomalit. Pokud by se Evropská unie rozhodla uvalit na Rusko ekonomické sankce, tak by podle Weidmanna současné negativní trendy v ruské ekonomice ještě zesílily.
Weidmann ale podotkl, že ani výrazné oslabení ruské ekonomiky by na eurozónu nemělo mít výrazný vliv, vzhledem k podílu Ruska na celkovém obchodu evropských států. "Podíl vývozu z eurozóny do Ruska na celkovém vývozu mimo eurozónu je v současnosti kolem 4,5 procenta," připomněl Weidmann.
Rozhodujícím partnerem není Rusko podle Weidmanna ani pro finanční operace evropských bank. "Pohledávky bank v eurozóně za ruskými dlužníky v současnosti činí 77 miliard eur (2,1 bilionu Kč)," řekl Weidmann. "S podílem necelých dvou procent na všech pohledávkách těchto bank vůči evropským dlužníkům tak má Rusko zhruba podobný význam jako Polsko nebo Turecko," uvedl.
Napětí mezi Ukrajinou a Ruskem nezpůsobilo ani paniku na mezinárodních finančních trzích. "Dosud byly reakce finančních trhů převážně mírné, i když se zvýšilo povědomí o rizicích. To ale zasáhlo především rozvojové země," řekl Weidmann. Kurz eura podle něj krize také nijak výrazně neovlivnila, i když německá centrální banka pozoruje určité posílení kurzu společné evropské měny.
Weidmann ale zdůraznil, že v současnosti nelze odhadovat, jaký dopad by mělo další vystupňování napětí mezi Ukrajinou a Ruskem. Pokud by se konflikt na Krymu vyostřil, není podle šéfa německé centrální banky vyloučeno, že by hospodářské dopady na eurozónu byly silnější než teď a že by mohly ohrozit hospodářské oživení, ke kterému nyní evropské země se společnou měnou míří.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
