Francie už loni dostala od svých evropských partnerů dodatečnou lhůtu dvou let - do roku 2015 - aby snížila rozpočtový schodek pod požadovaná tři procenta výkonu ekonomiky. Určený cíl se ale Paříži vzdaluje. Poslední údaje ukázaly, že rozpočtový schodek loni klesl jen na 4,3 procenta HDP místo plánovaných 4,1 procenta.
Ve čtvrtek nový francouzský ministr financí Michel Sapin prohlásil, že Paříž chce s Evropskou unií projednat rychlost snižování svých schodků, aby rychlé omezování deficitu nepoškodilo druhou největší ekonomiku eurozóny. Francii v tom hned podpořil socialistický kandidát na nového šéfa Evropské komise, Němec Martin Schulz, Proti se ale postavil konzervativní lucemburský kandidát Jean-Claude Juncker a šéf německé Bundesbanky Jens Weidmann.
EU pod vlivem dluhové krize zpřísnila rozpočtová pravidla a Rehn, který v této věci rozhoduje, na nich trvá. "Nové prodloužení termínu by bylo odůvodněné jen v případě nečekaných nepříznivých událostí s významnými důsledky pro vládní finance," řekl Rehn. "Od loňského června (od dohody Francie s EU) žádné takové neočekávané událostí nepozoruji. Právě naopak, ekonomika eurozóny zaznamenává sílící oživování," dodal komisař.
Sapin má jet v pondělí do Berlína, aby seznámil svého německého kolegu Wolfganga Schäubleho se svým návrhem. Schäuble ale vyjádřil podporu Rehnově tvrdé linii, i když určité úpravy nevyloučil.
Paříž musí poslat do Bruselu své plány veřejných financí do konce dubna. V nich nastíní, jak chce dosáhnout snížení deficitu na stanovenou úroveň.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
