Zpráva o stanovisku české vlády negarantovat ceny elektřiny a o zastavení temelínského tendru potěšila rakouského ministra životního prostředí Andrä Rupprechtera. Podle agentury APA to označil za důležité dílčí vítězství a slíbil, že Rakousko bude pokračovat v boji proti státní podpoře jaderné energetiky.
Podle hornorakouského hejtmana Josefa Pühringera je informace z Prahy "zjevným přiznáním, že se s jadernou energií nepočítá". "Tím je jasné, jak neekonomická je jaderná energie z Temelína," citovala APA komentář Pühringera k odmítnutí vlády ČR garantovat pevné ceny elektřiny. Podle něj je to další důkaz toho, že tato forma energie není jen nadbytečná, ale také že není konkurenceschopná bez subvencí.
"Horní Rakousy budou pokračovat ve své důsledné politice. Naším konečným cílem je Evropa bez jaderné energie," zdůraznil hejtman, jehož spolková země sousedí s jižními Čechami.
Podle hornorakouského ministra pro životní prostředí Rudiho Anschobera je rozhodnutí ohledně Temelína velkým etapovým vítězstvím a důkazem, že se "vyplatila neúnavná práce" odpůrců jaderné energetiky. Varoval však před "usnutím na vavřínech". Naopak je třeba zintenzivnit úsilí k definitivnímu vítězství.
Místopředsedkyně hornorakouského zemského sněmu Gerda Weichslerová-Hauerová míní, že dnešní zpráva týkající se Temelína by měla být znamením k zastavení staveb dalších jaderných elektráren. Kromě toho by měla být Evropská komise vyburcována k tomu, aby konečně bojovala s nebezpečnými a špatnými subvencemi, uvedla podle APA v prohlášení.
Mluvčí komisaře EU pro energetiku Güntera Oettingera ČTK řekla, že Evropská komise nebude rozhodnutí ČEZ zastavit tendr na dostavbu Temelína komentovat.
"Obecně můžeme zdůraznit, že je na členských zemích samotných rozhodnout o vlastním energetickém mixu, tedy zda chtějí využívat jadernou energii či ne," poznamenala. Zároveň upozornila, že pokud se k tomu rozhodnou, musejí respektovat všechna evropská pravidla týkající se například bezpečnosti, veřejných zakázek či způsobu státní podpory.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
