Oproti únoru se počet nezaměstnaných v členských státech EU snížil o 66.000, z toho o 22.000 ve státech platících eurem. Celkově statistici odhadují, že v celé EU bylo v březnu bez práce 25,7 milionu lidí, z toho 18,9 milionu v eurozóně.
Hranici 19 milionů atakoval počet nezaměstnaných v zemích eura v posledních čtyřech měsících. Mezi státy eurozóny ale existují výrazné rozdíly. Nejnižší míru nezaměstnanosti mělo v březnu Rakousko (4,9%) a Německo (5,1%), nejvyšší naopak Řecko (26,7% podle lednových dat) a Španělsko (25,3%). Eurostat rovněž přehodnotil únorový údaj o míře nezaměstnanosti v eurozóně z původních 11,9 procenta na 11,8 procenta.
"Rozdíly jsou stále velmi, velmi výrazné, mnohem víc než v jiných datech," řekl podle agentury Reuters ekonom Frederik Ducrozet ze společnosti Crédit Agricole.
Ekonomika eurozóny se po dvou letech recese vrátila k růstu a z oblastí jako je zpracovatelský sektor přicházejí zprávy o zvýšení zakázek. Domácnosti jsou ale mezi posledními, které tento vývoj pociťují, což sráží spotřebitelské ceny. Ty sice v eurozóně v dubnu meziročně zrychlily růst na 0,7 procenta, to je ale stále pod dvouprocentním cílem Evropské centrální banky, což vyvolává obavy z nebezpečné deflace.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
