Podle Oreškina byla v dubnu slabá produkce elektrické energie, plynu a slabý výstup z nákladní přepravy a ukazatele podnikatelské činnosti prý nedávají důvody k optimismu.
"Všechno poukazuje na to, že HDP (hrubý domácí produkt) za druhé čtvrtletí ve srovnání s předešlým kvartálem po úpravě o sezonní vlivy podruhé v řadě klesl," citoval Reuters Oreškinovo vyjádření. Výkonnost ruské ekonomiky ve třetím čtvrtletí bude podle něj do značné míry záviset na úrovni geopolitické nejistoty a na tom, jak výrazně banky zpomalily poskytování úvěrů.
Ruská centrální banka kvůli slabému rublu a inflačním rizikům na konci dubna překvapivě zvýšila svou klíčovou úrokovou sazbu o půl procentního bodu na 7,5 procenta.
Oreškin již dříve v dubnu upozornil, že tempo růstu ruské ekonomiky se bude ve zbývajících letošních čtvrtletích blížit nule. Již od druhého kvartálu jí prý hrozí, že by se mohla dostat do recese. Za tu se považuje pokles hrubého domácí produktu ve dvou po sobě následujících čtvrtletích.
Ruskou ekonomiku v poslední době ovlivňuje napětí mezi Moskvou a západními zeměmi, které je důsledkem postupu Ruska vůči Ukrajině.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
