Důvěrný dokument datovaný 7. května, který dnes získala agentura Reuters, dokládá obavy německých podnikatelů z ukrajinské krize. Naznačuje také, že německý průmysl, na němž největší evropská ekonomika závisí, stupňuje snahy odvrátit kancléřku Angelu Merkelovou od prosazování přísnějších sankcí proti Moskvě.
"Rostoucí destabilizace Ukrajiny a diplomatické přetahování již mají masivní dopady na německé podnikání v Rusku," uvádí dokument o dvou stránkách. "Hlubší ekonomické sankce by vedly k situaci, kdy ruská strana bude zakázky zadávat stále více domácím firmám, projekty bude rušit nebo odkládat a ruští průmyslníci a politici se budou obracet k Asii, zejména k Číně," varuje materiál.
Následná ztráta podílů německých a evropských firem na ruském trhu bude "dlouhodobá a trvalá" a německé konkurenční pozici v Rusku způsobí "nevratnou škodu". Povede to ke ztrátě pracovních míst v Německu a pokud by firmy musely kvůli sankcím rušit smlouvy s ruskými partnery, ohrozily by je nároky na rozsáhlé kompenzace, uvedla komora.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
